Thursday, September 3, 2009

GELAGAT AFIFAH TIME DEMAM..

Lepas balik dari kampung, 31 ogos, Afifah demam lak... sibuk la sikit ummi kena layan afifah lebih2 sikit.. nak berkepit dgn ummi je... tidur pun tak lena... sebab tu tak nyempat melawat kawan2 lain... sorry ye semua.. InsyaAllah lepas ni ummi akan buat kunjungan... gambar kat atas tu afifah buat muka herot... sempat ak ummi catch... time tengah demam ni afifah tak nak makan nasi.. tu yg bungkus roti kat atas riba.. asalkan dia mau makan ummi biarkan je afifah sepah.. bersepah takpe pas tu boleh kemas...
Merah bibir afifah sebab demam... hari selasa hari tu la yang demamnya... tgh hari ummi cepat2 pergi ambil ubat... doktor cakap biasa le lepas jalan jauh... afifah dapat ubat demam n vitamin sebab afifah tak selera makan... hari ni Khamis, Alhamdulillah dah baik demam afifah...
Afifah dah boleh tersengih semalam, so ummi sangat2 lah lega terasa... Alhamdulillah... tapi afifah tak nak minum susu dalam botol susu.. dia nak pakai cawan n straw... alamak macam2 lak perangai afifah bila dah semakin cerdik ni... yg ummi perasan tengah deman n lepas demam ni afifah dah dapat sebut banyak perkataan... susu, cuci, cicak, kakak, bukak, dll... harapan ummi agar afifah akan terus sihat dan cepat belajar ye sayang...

pss.. cepat besar tau sbb mak ndak ana dah nak masuk line lak pas ni....

12 comments:

siti_m said...

afifah potong rambut ke?
alhamdulillah dah sihat sekarang..

Tukang cerita said...

demam2 pun, bulu mata tetap lentik...
semoga sihat2 selalu ek sayang...
:)
nanti umminya riso, tanya petua macam2 kat mama jihah...

adda said...

get well soon dear.. kesian

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

salam ziarah,
apakhabar?
ETIKA TELEPON>utk renungan u

I dapat lawak talipon dalam e-mel. Mungkin ini cara nak kenakan pemanggil yang tidak tahu etika talipon:

1. Pemanggil: Helo, May I speak to bedah please?
Jawapan: Maap. Sini bukan balai polis.

2. Pemanggil: Helo, siapa disana?
Jawapan: Entah. Saya kat sini, mane le saya tau sape kat sane..

3. Pemanggil: Helo, boleh saya bercakap dengan bapak awak?
Jawapan: Nak cakap cakap je ler. Buat ape tanye saya.

4. Pemanggil: Helo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: Maaf cik, nombor tak boleh disambung, hanye boleh dicampur, tolak, kali dan bagi.

5. Pemanggil: Helo, mak ade rumah?
Jawapan: Mak tak ada rumah. Bapak ada. Pasal rumah ni bapak yang beli.

7. Pemanggil: Helo, saya bercakap dengan Siti?
Jawapan: Maap, nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye ... time kacih.

8. Pemanggil: Helo, tolong panggilkan Samad. Saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: Sila panggil sendiri. Saya sibuk. Maaf.

9. Pemanggil: Heloooo ...
Jawapan: Helo. Pusat sakit mental di sini. Anda ingin mendaftar?

10. Pemanggil: Helo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: Maaf. Ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Pemanggil: Helo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: Sila dail sekali lagi. Kalau saya masih menjawab betul le tu.

12. Pemanggil: Assalammualaikum...
Jawapan: Waalaikummussalam ...(tupp!..terus letak tepon. Hanya untuk wajib jawab)

jgn marah k.saja seronok2 nak share dgn u.tq

ibu_arifa said...

comey nyer afifah nih..
demam yer..cepat2 sembuh yer sayang

EIJAM'S FAMILY said...

mmg biler anak demam, die banyak meragam.. semoga afifaah cepat sihat yerk sayang.. cuba kasi madu kat afifah..

ima said...

semoga afifah cepat sembuh...biasalah budak bila demam banyaklah ragamnya...

ummi afifah said...

aa kak yam.. daddy diam2 bw gi salon.. geram gak.

tq tkg cerita 4 d advice..

tq adda.. alhamdulillah dah sihat

tq 4 the info rahman...

ummi afifah said...

TQ ibu arifa, eijams family n kak ima for the DOA...

nza said...

alahai syahdu n pilunya muka afifah tuhh...moga cpt sembuh.

MaMaSyAzA said...

kekadang tu anak2 kita demam pasal nak ringankan badan..supaya cepat berjalan..rasanya afifah demam pasal nak pandai bercakap kot...nak tumbuh gigi pun kekdg anak kita demam...selagi tak besar tu...kita asyik ulang alik ke klinik le...walopun demam tetap cute lentik bulu matanya..cepat sembuh ya sayang

Mama-Danish & Sarah said...

ciannya afifah..demam lak ya...

agaknya dia tak berselera makan sbb tak sedap mulut....tambah plak dgn demam tu...lagi dia takmo makan kan...

get well soon ya afifah...